Scrapalster

Här kommer jag att lägga in mina alster allt eftersom de blir till. Ikväll har jag dock matat in det som jag gjort tidigare och det kommer mer av det senare.

Håll till godo!

Framsidan på min ekonomi =) Den blev till på en av Valboscrapparnas träffar i Högsäter.

Baksidan...behövde inte mer dekoration för ekonomins baksida är ju inte rolig alla gånger.

Min idébok =) Gillar den massor och jag fick bra hjälp av Yava =) hon såg till att banden och blommorna fastnade ordentligt i limmet hihihi!!!

Denna nyckeln ska sättas på ett nyckelskåp.

Mitt absolut första receptkort jag gjorde =)

Detta receptkortet gjorde jag till min underbara vän Ronja aka Lillan =)))

Detta receptkort gjorde jag till en arbetskamrat när jag jobbade hos polisen i deras personalcafé.

I en utmaningstråd på www.scrappiz.se så blev jag utmanad att bara använda turkost och en färg till vilket blev rosa då jag hade en rosa period. För att det skulle bli mer liv i den såla jag till lite vitt i blommorna annars hade den blivit väldigt platt.

Gjorde inbjudningskort till min födelsdag av kaffefilter.



Baksidan på själva inbjudan.



Denna LO gjorde jag på min första scrapträff i Kungälv. Även denna LO var från utmaningstråden på www.scrappiz.se var tvungen att använda minst tre fyrkantiga dekorationer men fotona fick inte räknas, jag räknade fotomattorna som dekoration hihihi!!!

Bokmärke till en vän.

Bokmärke till min Älskade mamma =)

Då jag inte har någon stansmaskin så ritar och klipper jag mina bokstäver själv, de blir inte perfekta men det gör inget tycker jag, det ser mer rustikt och arbetat ut när man gör så.

Blir en del spill.

Denna asken har jag gjort till min kära mor, fyllde den med godis och hundbajspåsar. Ja, nya alltså på rulle, hon behövde det =)))




Fler receptkort


Samma papper olika utföranden



Mitt julkort från ett tävlingskit på min andra scrapträff i Högsäter. Alla fick samma material i påsen och det blev nitton olika julkort. Dock dokumenterade inte jag dom alla.


På samma träff var det en skisstävling och då gjorde jag denna LO och kom tvåa och fick min första hÄnglastämpel i pris


Lite bilder från Högsäter träffen =)

Mycke saker blir det =)

En massa härlig fika så hjärnorna fylls på med kreativitet =)

Paula kom med sakerna som var kvar från butiken när hon stängde den och vi fick köpa till halva priset.

För min del blev det lite papper och några fina band =)

Här är två LO:s till min BoM-ytterligare en utmaning på www.scrappiz.se fick inte använda svenska eller engelska så jag valde finska.


Det står: Jag älskar choklad och kaffe...men det kanske inte var så svårt att lista ut hihihi!!!

Min moster opererade bort gallblåsan å blev jättesjuk å fick åka in igen så ett kryapådigkort var på sin plats. Blev sååå nöjd med det =) Jag gjorde det enkelt istället för dubbelt.

Baksida på samma gång som skrivsida.

Detta kortet blev jag också väldigt nöjd med, har dock sålt det, fick 60:- för det. En vän som vet att betala för hantverk då hon själv håller på med en del pyssel.



Baksidan

Meeaoow!!! Neeej matte du ska INTE pyssla nu, du ska leka med mig! Näe flyttar mig INTE från dina dumma papper, jag får ju inte leka med dom så då ligger jag på dom.






Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej å Tack för kindklappen ;o)

Har du gjort en ny blogg eller va è detta???

TAck för trevligt sällskap på mässan.

Jag skriver upp dig på heldagen,,trevligt att du kommer.

Ha de,Kram.

2009-03-12 @ 11:56:56
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0